Week 1 - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Danielle Leeijen - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Danielle Leeijen - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

08 Februari 2015 | Ierland, Dublin

Ik vertrok op vrijdag 30 januari. Na flink op tijd te zijn vertrokken van huis, kwam ik er op het vliegveld achter dat mijn vliegtuig wat vertraging opgelopen had. Vertraging van 1 uur en 10 minuten!! Dik balen, maar er zal niets ander op dan wachten. En toen mocht in gaan boarden. Wat een flinke meevaller was, we hadden de wind mee. In plaats van een vlucht van 1 uur en 50 minuten, was ik na 1 uur en 20 minuten al in Dublin aangekomen. Daar werd ik ontvangen en opgehaald door mijn gastgezin (hostfamily). Ze leidde me rond door Dublin stad en bracht me naar huis.

Mijn “eerste” weekend was eigenlijk een heel relaxed weekend. Ik moest alleen veel regelen maar kreeg daar alle hulp bij die ik nodig had. Nu heb ik dus een student leap card, waarmee ik kan reizen en veeeeel voordeel heb, een maandelijks busabonnement en een simkaart met nummer van dit land. *note: Ga terug naar Butlers chocolate!* Op maandag moest naar college komen. Daar ontmoette ik mijn contactpersoon, mijn nieuwe klas en een aantal belangrijke personen zoals leraren en de directeur, die overigens een kop thee voor mij kocht. Wist je dat thee hier gedronken wordt met melk? In de middag werd ik naar mijn stageplaats (work placement) gebracht en werd ik kort rondgeleid. Ik ben er nu achter dat ik elke dag, behalve donderdag, naar “the after school programm” kom om mijn ervaring op te doen. Ik krijg daar elke dag 3 groepen waaraan ik huiswerkbegeleiding geef. Ieder kind daar heeft een achtergrond. In een aantal weken zal ik starten met de elderly care, waarbij ik 2 ochtenden in de week een groep ouderen vermaak en the youth project, waarbij ik projecten opzet met jongeren. Op dinsdag was er een uitje met de klas, “teambuildingday”, waarbij wij zijn gaan bowlen. Ómdat we te vroeg waren, en je bowlingbaan nog dicht was, zijn we met deze klas de pub in gedoken. Hoe mensen om 11.30 in de ochtend al bier kunnen drinken zal voor mij een raadsel blijven. Vrijdag was ook een speciale dag. Het was “health promotion day”, waar ik eigenlijk een beetje overal tussen schipperde. Mijn dag bestond vooral uit luisteren naar de talks, speeches en presentaties van klassen, verschillende groepen en bestaande goede doelen, contact maken met studenten en mijn eigen weg vinden. Dat contact maken ging best goed blijkbaar, achteraf ben ik met een paar studenten van mijn andere nieuwe klas wat gaan drinken in de pub. (Ik zit namelijk in 2 verschillende klassen, 1e jaars en 2e jaars.) Guinness geproefd, het is best lekker!

En toen brak mijn eerste echt weekend aan. Ze zeggen dat je eerste weekend altijd het moeilijkste weekend is. Na mijn mening was dit niet echt een moeilijk weekend, meer een eenzaam weekend. Ik ben wezen kijken in verschillende musea, in mijn eentje. Het was wel leuk, maar ik was liever met iemand samen geweest. Dit heeft er tot geleid dat ik op zondag niet weg ben geweest. Uiteindelijk heeft mijn hostmother mij mee uit genomen naar een plaatsje genaamd Howth. Het is een klein vissersplaatsje aan de zee van Ierland. Daar hebben wij een wandeling gemaakt en traditioneel fish&chips gegeten. Hier ga ik zeker nog eens terug komen, met mooi weer en een camera.

In de avonden ben ik vooral alleen, niet alleen alleen, maar op mijzelf. Vind ik dit fijn? Ja eigenlijk wel, want dan hoef ik niet na te denken of engels te vertalen voor mijzelf. Plus ik kan mijn nieuwe verslaving weer aanvullen; Orange is the new black. *note: Netflix kopen als ik thuis kom.

Tags: Guiness, Howth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 08 Feb. 2015
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 2459

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 18 April 2015

I-BPV in Ierland

Landen bezocht: