Week 3 - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Danielle Leeijen - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Danielle Leeijen - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

02 Maart 2015 | Ierland, Dublin

Week 3 in een paar woorden: Bizar, Te gek en een Ongelofelijke chaos.

De week begon eigenlijk heel raar, met emails over overplaatsing van stageplek. Dat was eigenlijk het enige, geen naam, geen plaats, geen details. In de dagen die volgden werd het eindelijk een beetje duidelijker. Ik moest een sollicitatiebrief schrijven met mijn kennis, skills en waarden, en ze vertellen waarom ik graag daar wilde werken. Met daar bedoel ik, Finglas Youth Service. YOUTH! Ja eindelijk jongeren. Na 3 weken lang bejaarden voeren en bedienen en kleine kinderen Iers leren (waar ik btw niets van snapte) mocht ik eindelijk doen waar ik voor gekomen was. YES! Maar nu was het nog afwachten of ze mij wel wilden hebben, ik zonder diploma, grades of master... En dat was maar 1 van de voorwaarden waar je aan moest voldoen...
Maar in al mijn vreugde en hoop moest ik nog steeds deze week bij the After School Programm overleven. Met op de planning: PROTEST!

Woensdag, protestdag: Als verzamelpunt het St. Michael community center werden we met een grote tourbus de stad ingereden, waar ons protest plaats zou vinden. Het zag er best goed uit, veel mensen kwamen opdagen, ook kinderen, grote spandoeken en reusachtige borden die onze standpunten weergaven. Het protest draaiden om het behouden van de communities. Ja, Ierland is van plan om de communities te privatiseren. Weg sociale zorg en dergelijke.
Dus daar staan we, voor het reusachtige gemeenschapsgebouwding, de zon scheen, ik had mijn camera meegenomen dus ik was meer toerist dan protesteerder. Met een heel verhaal van vele sprekers op de achtergrond, zie ik opeens een bekend gezicht. OMG, een bekende! Hier, in Dublin, in deze reusachtige stad kom ik opeens een oude verloren vriend tegen :D Waar ik uiteindelijke mee vandoor ben gegaan en het protest achter me heb gelaten... Oeps. Maar het was fijn om eindelijk eens iemand uit de eigen vertrouwde omgeving te hebben. Daarnaast was hij niet alleen, een trouwe metgezel was met hem meegekomen.

Vakantie, wat hou ik opeens van vakantie. Hij was hier vanwege vakantie. Zij dus ook. Maar om het verhaal kort te houden, na een lang gesprek over die goeie ouwe tijd, een zoektocht naar studenten van het Trinity College om gratis de bibliotheek in te kunnen om The Book of Kells te zien, een onverwachte supergave rondleiding door het Olympia Theatre en in niet-inbraak met een poort en ladder en een dak van Christ Church was de dag helaas voorbij. Ja helaas.

Wist je dat de tijd letterlijk vliegt als je het leuk hebt? Ik moet zeggen dat ik wel iets geleerd heb van Iris(zij). Dus om mijn grote awkwardness te overwinnen nodig ik random een klasgenoot uit om iets te gaan drinken in de pub. En daar zitten we op een vrijdagavond in de pub, *note: the Foggy Dew is echt een aanrader!, met zijn vieren. En het was leuk, heel leuk. Net als zaterdag. David en iris waren naar huis :( Maar ik had een verjaardag van een collega van het After School Programm, dus iets leuks om naar uit te kijken. Ik ga hier niet te veel woorden over vuilmaken, maar een te gekke avond dat eindigde met heliumballonnen.

Zondag, Maildag. En ja, ik kreeg te horen dat ik aangenomen was bij Finglas Youth Service (FYS)! En ik mocht maandag meteen beginnen.



*Ik heb een tip voor iedereen zonder netflix: Niet aanschaffen, Pas op best wel heel erg verslavend. Orange is the new black, einde. The American Horror Story, einde. Hopelijk houdt House het langer vol....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 08 Feb. 2015
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 2463

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 18 April 2015

I-BPV in Ierland

Landen bezocht: