Week 4 - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Danielle Leeijen - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Danielle Leeijen - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

02 Maart 2015 | Ierland, Dublin

Deze week begon, voor mijn gevoel, eindelijk pas echt mijn stage.

Maandag om 3 uur werd ik verwacht, met mijn supervisor, en kregen we heeeeel veel informatie over Finglas Youth Service, over Cross Care en over nog veel meer onderwerpen. Daarnaast nog een rondleiding in het gebouw, dat vroeger een scoutingclubgebouw bleek te zijn, en ja dat is ook wel te zien. Maar ik vind het leuk, dat geeft weer karakter aan dit gebouw en beetje aan de organisatie. Het enige wat voor mij eigenlijk duidelijk was dat woensdag mijn eerste echt dag zou zijn daar, dus dinsdag had ik een extra dag vrij. Nou vrij, ik moest veel regelen met mijn stageplek in Thornton Hights. Maar geen zorgen, want hier zijn ze blijkbaar allemaal relaxed. Wij Nederlanders zijn altijd druk, altijd bezig en altijd haast, altijd tijd te kort en nooit tijd over. Maar hier lijkt het net de omgekeerde wereld. Fijn, dat wel.

Op mijn eerste stagedag werd mij duidelijk wat ik moest doen, iets wat ik niet zo prettig vind, nog aardig gezegt. Research, over Finglas, over de organisatie en over Finglas Youth Service. En daarover moest ik een presentatie geven, in het engels. Nou is presenteren niet zo'n groot punt bij mij, maar in het engels, uit mijn hoofd. Mag ik al huilen? En dit is mijn taak de komende 2 weken. Research, elke dag computeren van 10 tot 5. Dus 3x raden waar ik dit nu schrijf? hehe.
Maar lichtpuntje van de dag, in de middag gaat een groep naar een klimwand en ik mag mee als ik wilde. Ja natuurlijk ga ik mee! Alles om niet achter een computer te zitten, ik maak zelfs de toiletten schoon als het mogelijk is! Dus ik natuurlijk heel enthousiast mee in de bus, naar de klimhal en we wachten.

10 minuten later, we wachten nog steeds.

20 minuten later, niemand. Geen een jongere komt opdagen. BALEN!

40 minuten later, hallo computer, heb je mij gemist? Ik jou eigenlijk helemaal niet.


Donderdag is een schooldag op het Inchicore College. Ik heb daar geleerd dat ik niet moet praten in de klas over theorien die ze niet kennen. Dus nu moet ik aankomende donderdag een presentatie geven over de Roos van Leary *note: leraar, heb jij de theorie nog? (volgende week komt de theorie online, dus maak je geen zorgen).

Het weekend was eigenlijk een beetje heel erg lui. Ik mocht op zaterdag deelnemen aan een Child Protection Training, waar ik nu een extra certificaat voor heb. En dat was mijn weekend. Gelukkig heb ik geen daglicht gezien, het was blijkbaar heel koud buiten, 3 graden maar het voelde als -2 met sneeuw!. Hopelijk is het volgende week beter weer.

Maar ik moet nu terug naar mijn research, anders is er geen presentatie om te presenteren....

Tags: FYS, Cross Care

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 08 Feb. 2015
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 2461

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 18 April 2015

I-BPV in Ierland

Landen bezocht: